fredag 17 augusti 2012

Ett år med bromsmediciner

Här har vi mitt lilla "kit" som jag bygger ihop varannan kväll.
Känns väl sådär att vara beroende av ngt på detta viset...
...jag vet ju inte vad som händer om jag skulle sluta ta den.
Men varför chansa?
Som tur är finns det en auto injektor som skjuter in sprutan,
så jag behöver inte trycka in läkemedlet själv, det går bra tycker jag.

Jag får ganska fula märken ibland, då jag sticker i ett kärl
eller på ngt ömtåligt ställe, det syns ju en del nu på sommaren,
när man "klär av sig" lite mer. Magen, lår och rumpan.
Jag får stora rodnader och ibland blåmärken där jag injicerar.
Men det är väl ganska små problem i sammanhanget =)

Och vet ni vad mina mediciner kostar i månaden??? ca 7000 kr :0 
Man kan skratta sig lycklig att man bor i Sverige.
Högkostnadsskyddet går in efter 2200 kr, jag spar bara kvittot, skickar det till 
lönekontoret på jobbet och vips, nästa månad är pengarna tillbaka på kontot.
 Fantastiskt, eller hur?!

Idag började jag jobba igen! Härligt att vara igång, 
det var mkt trevligt att vara tillbaka och ja, allt var sig likt efter 8 veckor.
Men redan imorgon ska jag vara ledig igen... För då är vi bjudna på bröllop!!!
I den vackraste kyrka man kan tänka sig, min hemkyrka, Spannarp kyrka.
Här är jag döpt, här har jag suttit och fnissat mig igenom kyrkans barntimma,
varit med i kyrkokören sedan jag var 7 år, "läst för prästen" (konfirmerat mig), 
begravt mina morföräldrar, gift mig...  Åh så många känslor som väcks här.
Kommer bli väldigt stämningsfullt och fint imorgon är jag övertygad om.

För nästan exakt 3 år sedan vigdes mig syster här <3
och deras lilla fina Elsa döptes samtidigt. 22 augusti 2009

Sötaste familjen och Elsas gudmor

Min fina och goaste syster

och de finaste och goaste barnen!!!

Imorgon kommer en annan liten familj vara lika fina och lyckliga!
Go Ida och Staffan! imorgon smäller det!!!

Kram och natti natti alla!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar