torsdag 14 juni 2012

Med vemod i blick...

Inatt var en bra natt, vi fick sova själva i sängen, jag och maken. 
Barnen har sovit hela natten lång, det var länge sen sist.
Klockan sex kröp Oscar upp iemte mig och somnade in en timme till, underbart.


Klockan halv åtta var hela familjen på benen 
Jag åkte till Kustbageriet och köpte frukostbröd.


Jag fick sitta ner och vänta på att Levain brödet blev klart i ugnen.
Njöt av den trevliga atmosfären och doften av nybakat bröd. 


Blev nog lite inspirerad av bageribesöket....
för senare på dagen bakade vi kanelbullar
C-J sjöng "du gamla du fria" då han kavlade.
Kan det bli mer svenskt än så?!


Maken hade ett tyngre hjärta än vi som bakade bullar...
Han tog avsked av en fin vän och jobbar kompis


En ung man som hastigt lämnade livet bakom sig. 
Så oförberett, så ofattbart och så otroligt sorgligt. 
Han var bara lite dryga trettio år.
Han räknade till fem, min make. 
5 begravningar har han varit på, där de som lämnat jordelivet varit yngre eller lika gammal som han själv, det är alldeles för många, alldeles för tidigt...
Vi får lära oss av detta att ta vara på livet, 
för ödet är nyckfullt och vem vet vad det sett ut åt oss andra.

Tack för fin respons jag fått på min blogg
Känner ett stort behov att få skriva av mig, 
har kännt mig lite ledsen och nere på sista tiden.
Fint att veta att det finns många som känner med mig och finns där, härligt, TACK








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar