tisdag 13 maj 2014

Högtidsdagar

Eller hur att man bara älskar våren och alla fina helger
och högtidsdagar?!
och är inte svenska flaggan den finaste av dem alla?
Jag tänker på skolavslutningar och luktar på syrenerna som blommar överallt
och äppel och körsbärsträden sen, man bara döööör ju så fint det är
I helgen hade vi den äran att vara med när systers äldste konfirmerade sig!
Mitt gudbarn dessutom, hjälp, vart tog dehär 15 åren vägen...
Han var ju en bebis i min famn för inte alls länge sen.
Nu är han 10 cm längre än mig och har 5 storlekar större i skor, galet...

Själva jubilerade vi igår, 7 år, ylle eller kopparbröllop heter det visst
Jag fick sju vackra rosa rosor av mannen <3 så fint

Då, 12 maj 2007...
Ja, det var en fin dag!

Jag ojade mig för ett tag sen att det är dåligt med bröllop iår...
vi har varit på ett par stycken nu de senaste åren.

Men så låg den där, inbjudan, bland all post som väntade då vi kom hem från 
minisemestern förra veckan, kanske den finaste och mest genomtänkta vi fått.
Skulle vilja påstå att jag är extra glad för denna fina, 
för det är en alldeles särskild ung dam som gifter sig.
Snöret som är knutet runt doftar av tjära förstås, som den sjömanshustru hon kommer bli...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar