fredag 23 maj 2014

Borrås skåra

Idag var jag ledig och hemma med barnen.
Eller hemma och hemma...
Har börjat inse att jag är ganska rastlös av mig.
På förmiddan var vi nere vid spökitets lekplatsen en sväng 
och efter lunch hade jag bestämt med min moster att ses
och åka en tur ut till Sunvära och titta på Borrås skåra.
När vi hade ätit ojade sig killarna och tyckte att "kan vi inte bara va hemma istället..."

Nä, sagt e sagt och jag hade ju bestämt med moster... ;-)
Men jag fattar att jag inte behöver åka land och rike runt med kidsen så fort vi har
lite lediga dagar med dem, de är aldeles nöjda med att hänga här hemma tydligen! 

Hisnande bergs skreva den där!
och stenen som är hängande emellan, eller är det pojkarna som håller upp den...

Sen blev det fika hos käraste moster på deras prunknande altan.

Pojkarna jagade flugor och spindlar som de gav sina köttätande växter
som vi köpt på vägen dit, väldigt spännande :-D
en och annan skalbagge trugades det också i de stackars växterna!
Pappan i familjen tycke väl sådär när vi kom hem...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar