torsdag 6 december 2012

Vintergatan...

Här halkar vi omkring med vagn, ungar och bil på dagarna =)

Nu börjar det ordna till sig inför den kommande högtiden.
Jag har köpt julstjärnor och hyacinter och nästan alla klappar är inhandlade.
Phu, så skönt.
Jag gör vackra paket till mina nära och kära, jag känner att det blir en fin jul iår.
Jag orkar inte stressa, det får bli som det blir...
Jag vill bara ha det lugnt och skönt och mysigt.

Bläddrade lite i Peter Jöbacks nya fina julbok som kommit ut i butikerna.
Det infann sig ett lugn hos mig. Han skriver om att tänka på vad julen verkligen betyder
och att inte fastna i alla måsten som den också för med sig.
Och alla noter och texter till hans fina julskiva är med i boken, 
varvat med små fina berättelser ur hans liv. 
Den boken vill jag ha! Snälla tomten, hoppas du läser detta....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar