fredag 2 november 2012

Vintern 2013

Det börjar trilla in foldrar om skidresor i vår brevlåda och i våran mail.
Idag surfas det på nya skidkläder på ipad:en 
och jag bläddrar i katalogen från Peak Performance...
Hade inte det varit stört coolt med en hel overall, kostar bara 10 000 kr 
Som hittat ;-)

Vi är en skidåkande familj vi, Olssons
Carl-Johan stod på skidor innan han fyllde 2 år.
och förra året då vi kom fram till Lindvallen hann vi knappt komma 
ur bilen förrän han frågade vart hans skidor var någonstans.
Underbart.

Jag älskar det också !
De varma kläderna, den bitande kylan, fötterna stenhårt fastspända i pjäxorna, 
suget i magen då man åker fort, fort nedför backarna.

Vi har varit på ganska många ställen sen vi träffades jag och mannen.
Då hade jag bara åkt ett par gånger i mitt liv tidigare.
Han har varit den bästa av lärare och tragglat med mig många år
innan jag fick till snitsen...
Saalbach, Kitzbuhel, St Anton, you name it =)
Även glaciäråkning i Sölden mitt i sommarn.
Och så Åre.
Åre, Åre, Åre, mannen var där 3 ggr på en Vinter, han köpte säsongskort det året.

Precis innan barnen kom var vi i Schweiz i Engelberg.
Sedan har det "bara" blivit Svenska fjällen


Soliga minnen från Schweiz

Med gott häng på after skiin på Skilodge Engelberg
Fantastiskt mysigt hotell som ett svenskt par drev.
Karl-Johan och Jennie hette de, 
gissa vart vi har fått namnet till vår äldste son som kom året därpå :O

I helgen blir det en tripp till Göteborg med tjejerna.
Ska bli underbart att få komma hemifrån lite och umgås med världens bästa
och roligaste väninnor =)

Trevlig helg alla!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar