tisdag 23 oktober 2012

Medicinsk Yoga

Idag kickade jag igång min dag med yoga på Asia Spa
Bläddrar i nya foldern om hotellet och spa avdelningen.
Det har hänt massa nytt, de har snickrat och donat hela sommaren på spat.
Nytt ljusterapi rum och gym med kinesis-maskiner =)

Här hemma värmer jag mina frusna händer på en kopp kusmi te 
och tänder ljus överallt i vårt vardagsrum.
Maria, instruktören som hade dagens pass (medicinsk yoga),
har berättat för mig att kvinnan som hon utbildade sig för har också MS.
Och yogan har hjälpt henne otroligt mycket.
Gett henne smidigheten tillbaka, kroppen gör som hon vill igen 
och hon är i stort sett symtomfri, vilken solskenshistoria!

Jag tror mycket på just andrummet i yogan.
Man får en stunds lugn och ro, då man bara fokuserar på sin kropp.
Utan krav, utan föresatser, man gör det som känns rätt just den dagen.

Härligt!
Önskar alla en God Dag.



1 kommentar:

  1. Hej! Han har gjort en leverbiopsi, pga att han har för höga lever värden.
    Allt gick bra men vi har inte fått svara på det ännu. Vi mår bra, ni med hoppas jag kramar

    SvaraRadera