torsdag 4 december 2014

Veckans höjdpunkt....

Onsdag = sångdag
Åh så härligt, det är höjdpunkten mitt i veckan!
Verkligen något att se fram emot.
Vi är mitt uppe i Advents och luciasånger, 
jul, nyår och trettondagen.

Om jag kör själv från stan brukar jag åka lite tidigare och landa
en liten stund hemma hos mina föräldrar.
Sitta ner vid köksbordet och prata en stund, i lugn och ro.
Inga barn som rycker och drar i en.
Senast fick jag med lite skatter hem, ett silverfat och mormors gamla plåtformar
som hon gjorde mandelmusslor i till jul.
Det e så roligt med min mamma, vi kan gå på loppis eller
i någon lantlig inredningsbutik och titta och när jag säger:
"Åh ett sånt här XX ska jag nog köpa" inte sällan svarar hon,
"Nej, gör inte det, såna har jag flera stycken nere i källarn!
Jasså är det modernt nu..."

'
Det e så himla fint, att få förgylla människors vardag.
Se glansen i deras ögon och efteråt få ett flertal 
"tack snälla för fantastisk sång"
och den goa känslan i magen och bröstet när vi är helt samsjungna 
och det nästan dallrar i luften av rena toner från oss när vi musicerar tillsammans.
Det är något speciellt med just dessa sånger också.
Advent, 
Jul
Väntan 
Förväntan
Stillhet
Frid




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar