fredag 21 november 2014

I vårat kök

Åh, julen har smugit sig på en hel del härhemma <3
Det är knappt att man har vågat flagga för mycket med det...
Så himla mysigt.
Men nu är det ju bara en vecka kvar till 1:a advent 
och då får man börja pynta utan att bli idiotförklarad tycker jag ;-)

I skafferiet står de fina plåtburkarna med pepparkakor, och den här med katten <3
den finaste, som jag köpte för flera, flera år sedan med en italiensk julkaka i.
Chokladkulor till granen och russin till glöggen har vi köpt
och ett pepparkakshus...
Hmm vi får se hur det blir med det, förra året kraschade jag det rätt ner i papperskorgen.
Jag blev alldeles galen där jag stod och dekorerade, blev skitdåligt.
Precis innan det hamnade i papperskorgen höll jag på och limma med karlsons klister
för det föll isär... Ja ni hör ju, fast jag köpte ett iår ändå.

och så har jag bundit kransar med granris och eukalyptus och hängt 
eller lagt lite varstans, det luktar såå gott...


och igår gjorde vi pepparkakor, med köpt deg...
man får fuska om man inte hinner har jag hört :-D

Vi var också på Tjolöholm slott

Vackert!

mer om det en annan dag

Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar