lördag 28 juni 2014

Att fira den svenska sommaren

Hej mina vänner!
Oj vad vi njuter av sommaren redan och ändå har den bara börjat!
Jag är inne på min första semestervecka, men vi hittade på så mycket kul
redan innan den började och nu har vi flera veckor kvar.
På självaste nationaldan var vi på Strömma farmlodge som öppnat sommarkafe 
Supermysigt ställe som ligger ganska nära där mina föräldrar bor.
Hit åkte min mamma med morfar och malde mjöl i kvarnen.
Där är det fika hak nu! Så fint!

och pojkarna fascinerades av den uppdämda dammen,
 som leder vattnet till det föredetta kvarnhjulet...
Jag tror morfar var med oss en stund där vid fikabordet och begrundade stället.


Så var vi på Getterön en dag och fiskade krabbor
Jag fick to.m. lite soft soltid medan grabbarna skötte sig själva =)
Skönt med skiftarbete att man kan bli ledig ett par dar bara sådär


och så firade vi midsommar såklart.
på världens bästa sätt med familjen på landet
och jag hade gjort den finaste pavlovan <3

och på söndagen efter midsommarafton var vi på traditionsenlig dans runt
midsommarstången till Karingens.
Det var verkligen jätteroligt!
Nästan som förr i tiden, träffade tre av mina gamla klasskamrater 
från småskolan, de var där med sina familjer.



och så var vi i Grebbestad hos bästa kusinen i dagarna.
Åh, jag ville nästan inte  åka hem!!

Jag längtar redan efter henne 

<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar