söndag 27 april 2014

Att kunna tagga ner litegrann...

Jag städar undan påsken och tar det lugnt några dagar.
Bläddrar i nya numret av Lantliv som kom i brevlådan häromdan.


Är ledig från jobbet och en av dagarna hade svärföräldrarna barnen 
då jag var på massage och tog en dag för mig själv på stan.
Så himla skönt att vara ensam och strosa runt, 
ändå kom jag på mig själv med att stressa och skynda på,
fastän jag egentligen inte hade någonting därhemma som väntade...

Jag längtar efter lite ledig tid ihop med bara familjen, den kommer snart. 
Nu har vi jobbat mycket och om varann igen
och det behövs tid att vara tillsammans och foga ihop oss alla.
Barnen är ganska stökiga och kivas mest hela tiden 
och jag tror vi behöver komma hemifrån och bort från vardagen ett tag.


Vi märker att när vi gör små utflykter bara vi fyra och får uppleva
saker ihop blir vi en mer komplett familj.
Ungarna behöver oss som bara mamma och pappa till 100% 
och här hemma blir det mest att man ska hinna tusen saker när man blir lite ledig, 
städa, tvätta, handla, laga mat, bla, bla, bla...
Det är svårt att få semester feeling när man är hemma.

Så vi smider lite planer för kommande ledighet =)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar