onsdag 2 oktober 2013

Du vet att det är höst när....

Man eldar i kaminen för första gången på säsongen =)
Mmmm, hög mysfaktor!!!
Sandalerna, tygskorna och shortsen packas ner i lådan för
vinterförvaring och åker upp på vinden.

Raggsockorna dras på. Man tjatar på mannen att
"nu kan du väl dra igång värmepumpen, det e såå kallt på golven..."

Det letas frenetsikt efter vantar, mössor och täckjackor till barnen.
Vart låg dom nu igen? och ojdå, denhär är ju aldeles för liten,
måste köpa nytt, hur kunde han växa såhär mycket sen i vintras?!

Man önskar att man kunde dra ännu djupare andetag då man är
ute i skog och mark och riktigt sprängfylla lungorna med alla underbara 
dofter av blöta löv, jord och naturens friskhet.



Jag börjar redan tjuvlyssna på julmusik... och då menar jag
verkligen tjuvlyssna! När jag är ensam hemma, när barnen lagt sig.
Så många fina visor och sånger, drömmer mig tillbaka till då jag
tränade Varbergs lucia och sjöng i kyrkokören, underbart.


Säga vad man vill om årstiderna, jag tycker de är underbara!
Just denna hösten har ju inte direkt varit svår att tycka om.

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar