torsdag 16 oktober 2014

Födelsedag, röntgen och att ta farväl av sommaren...

Så fyllde han fyra år, lillkillen.
4 år
Vart tog de vägen?
Jag är så himla glad att vi tog oss igenom småbarnsåren utan att gå skilda vägar,
jag och mannen.
För vem som helst kan ju bli tokig av för lite sömn, trotsåldrar, 
två blöjbarn på en gång, kaos vid matbordet, kaos vid läggningen...
Det är inte så glammigt, småbarnsföräldrarskapet.
En av oss har somnat på fem minuter då den andre tog en dusch,
fastän klockan inte ens var nio på kvällen, när blir det någonsin tid över för oss två?!
Kräk och matfläckar på kläderna som man upptäcker då man sitter i bilen på väg till jobbet,
att passerkortet inte ligger i väskan där man lagt det dagen innan
och att alla tuggummina i jackfickan är uppätna och jag som inte hann borsta tänderna, 
inte idag heller...
Jag gjorde iallafall en hemmagjord tårta iår, den blev väldans god :)


Så har jag varit på röntgen också.
Med en klump i magen gick jag därifrån och ett stort blåmärke i armvecket.
De satte en kanyl och spruta in kontrast så man ska få bättre bilder av min hjärna,
det blev alldeles kallt i kroppen då de injicerade...
Jag var yr efteråt, fick sitta i stolen bredvid den stora nya helkroppsröntgen maskinen. 
"Det är starka magnetfält, bäst du sitter ner en stund, du ser blek ut" sade sköterskan.
Vänliga ord och medlidsamma blickar från personalen,
säkert är de glada att de är friska...
Usch


Så tog vi farväl av sommaren också, den 4 oktober fiskade vi krabbor och badade.

Ha det fint
Kram 
och 
Auf Wiedersehen

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar