lördag 11 maj 2013

Kvalitetstid, vad är det egentligen?

Jag funderar ganska mycket på vad vi egentligen gör med vårat liv.
Kanske är det en liten stundande 40-års kris som är i antågande.
Men jag tänker på vad jag egentligen fått uträttat i livet hittills...

Jag körde genom en morgontrött småstad igår, för att köpa lite lyxfrukostbröd.
Iakttog människorna som skyndade till tåget med nybakat, doftande bröd i mitt passagerarsäte.
Sen åkte jag hem och åt en stillsam frukost i min ensamhet, det var härligt.

Idag är det lördag, helg, familje-tid-ihop-dag för många, men inte för oss.
Vi jobbar lite nu och då, helger också.
Många tar på sina barn de fina vita adidas skorna och nya vårjackan,
går ner på stan tittar i butiker, fikar, strosar på torget...
 Vi drar på oss stövlar och överdragsbrallor och åker ut på landet och letar skatter,
idag blev det 3 daggmaskar och 2 sniglar, och lite trampetraktors körning.



Jag tycker det är trisst att man inte kan ta med ungarna på stan utan gnäll ännu.
Och jag saknar verkligen mera egentid allt som oftast.
Men ändå, jag känner mig nog ganska nöjd med livet just nu.
Vi åstadkommer inte speciellt mycket på dagarna och helgerna.
Men vi umgås och gör ganska mycket det barnen tycker är kul.
Simhallen, lekplatsen, kompisarna, träffar föräldrar och syskon.

Så även om glam-faktorn har varit ganska mycket på minus i mitt liv just nu dessa åren,
så har vi nöjda och glada barn =)
Vi stressar inte runt och är uppbokade till tänderna, vi har friska och krya 
(sånär som på en kräksjuka i januari och feber en sväng i april), 
glada och oftast ganska skitiga barn. 
Dom är trotsiga, men säger också ofta hur mycket dom tycker om oss.

Vi har väldigt mycket kvalitetstid ihop med våra barn
och det är väl precis så det ska vara egentligen under dessa småbarnsår.

På tal om glamour, ikväll ska vi på bröllopsfest.
Så vi är lediga ihop ibland och är ute och roar oss och tar på oss finkläder ;-)
Hej Herr und Frau Keller, snart kommer vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar