måndag 25 februari 2013

Poesi, poesi det är alla flickors melodi...

Hittade min gamla Poesibok då jag började röja i skåp och lådor i hemmet.
(japp, det blir renovering och byte av kök inom kort hos oss,
mycket, mycket att plocka med och stå i de närmsta veckorna!!!)

massa kråkfötter från små söta vänner hittade jag, roliga hälsningar
och kloka ord...



Min stolliga kusin Lars delade uppslag med min allra finaste mormor.
Hon finns inte längre hos oss och jag hade nästan glömt hur mycket jag 
saknar henne och min morfar. 
De gamla och kloka som alltid fanns där när man kom från skolan, 
lyssnade när man var arg på mamma och pappa,
tröstade när man var ledsen, stack till en pengar när man var pank, 
spelade kort när ingen annan i familjen ville, de hade alltid tid för mig.
Den lena huden på mormors hals när man kröp upp i knät och lade kinden intill.

 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar