torsdag 6 september 2012

Jobbet...

Åh vad jag gillar att gå till jobbet!
Har liksom fått lite distans efter att jag var föräldrarledig så länge.
(var ju hemma februari 2009 - april 2011)
Och dessa två vild-battingar till barn man hann få under denna tiden
 är det ju lite skönt att få "semester" ifrån every now and then...

En fantastisk kväll i våras tog min turbinoperatör Anders med mig och ngra till 
upp på högsta platsen på hela bygget. Hisnande men otroligt vackert.

Vi är ett sött litet gäng, mina kollegor och jag =)
Mitt arbetslag är 13 personer, 11 killar/gubbar och så jag och en tjej till.
Vi är från 24 år - 60 år och alla med olika bakgrund och erfarenheter.
Väldigt skönt att jobba med mestadels män. Ibland hettar det till, det skälls på varann,
sen är det bra, inte massa skitprat och sureri bakom ryggen på varann
som vi tjejer annars har lätt för att falla in i.
Martina som är den enda tjejen i mitt lag är världens bästa, som tur är =)
När man bara är två girls är det skönt att komma bra överens.

Vår förre chefs måtto var att utöver allt det där som är så viktigt 
(säkerhets kultur, att vi sköter våra arb.uppg proffsigt, är noggranna osv)
att man ska "ha kul på jobbet", en mycket klok man!
 Det brukar vi ofta säga när det går lite trögt och man är allmänt less
på all byråkrati som man kan fastna i ibland.

Då gäller det att skojja till det lite ;-)

Fantastiskt med att jobba som vi gör är att vi sällan behöver "ta med jobbet hem".
Eftersom det alltid kommer ett nytt skift lag och löser av efter 8 h och tar vid där vi är.
Sen kan det ju vara lite problematiskt med skiftgång då man som vi har små barn
och inte alltid får sova som man skulle behöva, men det är ju för och nackdelar med allt.

Nästa vecka ska vi åka till Ven allihop och ha lite kick off / konferans.
Det stundar revision på mitt block och det innebär en del att repetera, hårt arbete,
tidplaner ska hållas, mycke folk i anläggningen och framförallt inhyrd personal.
Jag kommer jobba dagtid i 5 veckor för att vara sammanhållande i en gren av vår 
verksamhet. Spännande och lite pirrigt!!

Imorgon står det besök hos kiropraktorn i kalendern.
Jag längtar, får se om man blir ett par centimeter längre som vanligt då han gått loss på mig. Förra gången fick jag ställa om backspegeln då jag varit där :0
Känner mig lite sliten i kroppen, behöver nog ta hand om mig lite bättre...

Ha en trevlig helg alla!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar